logo

PRZYPOMINAJKA PRZEDŚLUBNA DLA NASZYCH PAR

PRZYPOMINAJKA PRZEDŚLUBNA

Dla naszych Par Młodych!

To już za chwilę! Za dosłownie moment będziecie mężem i żoną... Nie możemy się tego doczekać! Chcielibyśmy pomóc Wam trochę przygotować się na TEN magiczny dzień, natomiast bez względu na nasze poniższe rady pamiętajcie głównie o tym, że najważniejsi jesteście Wy i Wasze emocje! Mile widziane są uśmiechy pełne radości, wzajemna czułość, a także łzy wzruszenia! To Wasz dzień i wykorzystajcie go jak najlepiej! My ze swojej strony zrobimy wszystko, aby nasz film był dla Was wspaniałą pamiątką.

Pamiętajcie, że nie da się zaplanować wszystkiego, co do minuty! Nie martwcie się tym, jednak... Dobrze by było, gdybyście przygotowali sobie mały plan dnia, tzn. zamieścili w nim informacje dotyczące np. makijażu, fryzury, o której zaczyna ubierać się Panna Młoda, o której ma przyjechać Pan Młody, o której ma się odbyć błogosławieństwo (o ile się na nie zdecydowaliście), a także o której macie wyjechać do kościoła/USC. Pomoże Wam to uporządkować sobie przebieg przygotowań i oszczędzić niepotrzebnego stresu.

PRZYGOTOWANIA CZAS ZACZĄĆ

Zjawiamy się u Was na około dwie godziny przed ślubem w Kościele/USC. Dlaczego? Ponieważ wtedy nasze kochane Panie są już w gotowym makijażu i fryzurze. My przyjeżdżamy prosto na moment, kiedy Panna Młoda zaczyna się ubierać. Oczywiście prosimy o to, aby bez nas nie zaczynać, choć zawsze staramy się być na chwilę przed ustalonym czasem!

Bardzo skupiamy się na emocjach... Filmujemy w sposób reportażowy, zazwyczaj Pan Młody zanim zobaczy swoją przyszłą Małżonkę widzi się z operatorem, z którym znika na chwilę w innym pokoju i dogrywane są dodatkowe kadry – bardziej prosimy o uśmiechanie się czy rozmowę ze świadkiem niż ubieranie butów.

Podczas przygotowań ważne jest to, aby w pomieszczeniach, w których się znajdujemy panował porządek, bo to na pewno będzie widoczne na filmie. Miło by było, gdyby nasze drogie Panie zanim ubiorą się w swoje przepiękne suknie – miały na sobie coś, co wygląda ładnie, schludnie i czysto (sukienka, szlafrok).

Jeżeli Wasi bliscy będą Wam pomagać przy ubieraniu się – to również byłoby cudownie, gdyby byli już gotowi do wyjścia. Zachęcamy do odcięcia wszelkich metek z ubrań, a także odklejenia nalepek, które mogą znajdować się na nowych butach.

Prosimy Was i Waszych bliskich (szczególnie tych, którzy będą blisko Was od samego początku) o NIE żucie gumy! Uwierzcie nam, że na filmie nie wygląda to zbyt dobrze. I nie możemy tego w żaden sposób ukryć! Oczywiście nie chcemy Wam dyktować co macie robić (a czego nie), ale pragniemy Wam jedynie uzmysłowić kilka spraw jeszcze na kilkanaście dni przed ceremonią.

Prosimy serdecznie o przygotowanie na nasze przyjście: obrączek czy bukietu kwiatów, a także może wspólnego zdjęcia w ramce? Jeżeli macie jakiekolwiek pomysły jakie detale miałyby się pojawić w filmie, śmiało! Jesteśmy otwarci na Wasze sugestie!

Pięknie będzie się prezentować także suknia ślubna zawieszona gdzieś blisko – dobrze, aby była już wtedy wyjęta z pokrowca.

Poza tym, że będziemy filmować Was to będziemy zwracać ogromną uwagę na Waszych bliskich, będziemy filmować ich wzruszenie, uśmiechy, rozmowy, radości, ostatnie przygotowania do wyjścia!

FIRST LOOK - DLA CHĘTNYCH

Nie musimy nic aranżować (to jak to będzie wyglądało zależy tylko od Was), ale tutaj mamy jedną uwagę. Jakkolwiek by nie było, bardzo chcemy mieć to uwiecznione, zatem... Drogi Panie Młody, prosimy o to, aby nie wchodzić do miejsca, w którym jest Panna Młoda z impetem, tylko dać nam chwilę i być pewnym, że jesteśmy gotowi na to!

Pierwsze spotkanie na około godzinę przed rozpoczęciem uroczystości to przepiękny moment i naprawdę warto mieć go pięknie wykadrowanego! Dlatego Panowie... Na spokojnie!

BŁOGOSŁAWIEŃSTWO

Byłoby wspaniale, gdyby błogosławieństwo miało miejsce w pokoju (mile widziane błogosławieństwo na świeżym powietrzu), gdzie również panuje względny porządek. Istotne jest też to, aby Wasi bliscy byli już gotowi do wyjścia, a zatem mieli na sobie – sukienki/garnitury i buty. Zazwyczaj podczas błogosławieństwa towarzyszy Wam jedno z nas, aby nie robić niepotrzebnego zamętu. Oczywiście pod warunkiem, że wcześniej ustaliliśmy, że chcecie, aby kamera to uwieczniła. Pamiętajcie, że my jesteśmy tam dla Was i, że wszystko zależy tak naprawdę od WAS! ♥

CEREMONIA

Podejrzewamy, że stres się Wam już bardzo udziela, ale obiecujemy, że wszystko będzie dobrze. Zawsze i wszędzie staramy się być przed Wami, tak jest i tym razem. Zanim jeszcze pojawicie się w Kościele/USC my już tam jesteśmy i filmujemy schodzących się Gości. Przed ceremonią kościelną/w USC jedno z nas idzie przywitać się z Księdzem i zapytać go o wszelkie uwagi dotyczące mszy (wtedy też Ksiądz może nas poprosić o okazanie pozwolenia na filmowanie uroczystości liturgicznych w Kościele od Kurii Metropolitalnej – które posiadamy, więc tym nie musicie się w ogóle martwić). Zanim udacie się do ołtarza, warto spojrzeć czy czeka tam już na Was filmowiec (i za pewne fotograf). Wówczas postarajcie się spokojnie ruszyć w stronę ołtarza (zazwyczaj to ten moment, kiedy zaczyna śpiewać chór lub organista rozpoczyna swoją grę). Zachęcamy do patrzenia przed siebie lub na gości. Jeżeli Pannę Młodą prowadzi do ołtarza Tata – warto zatrzymać się na chwilę na samym końcu i uściskać Tatę, któremu taki gest na pewno sprawi wiele radości. Zazwyczaj Tata Panny Młodej wita się z przyszłym zięciem, następnie ściska swoją córkę, by potem „oddać ją” Panu Młodemu! Jeden filmowiec jest bliżej Ołtarza i nagrywa całe wejście, druga osoba filmuje Was od boku, aby nie zepsuć ujęcia filmowcowi i fotografowi, którzy są przy ołtarzu.


Rodzice zajmując miejsca w Kościele, powinni być jak najbliżej Was, zazwyczaj ławkę dalej od świadków. Jeśli Świadkowie będą siedzieć za Wami zwróćcie uwagę, aby ich krzesła nie były ustawione zaraz za Wami (to najlepiej dopilnować podczas ubierania kościoła), a bardziej po skosie. Pozwala to z tylnej perspektywy zrobić mnóstwo fantastycznych ujęć – m.in. przysięgi.

W trakcie uroczystości nie miejcie obaw, aby chwycić się za ręce, patrzeć na siebie, uśmiechać się, spojrzeć w kierunku najbliższych – to jest WASZ dzień i WASZE święto, jeszcze raz to powtórzymy.

PRZYSIĘGA

Kochani, mówcie ją nie do księdza, nie do urzędnika, ale... do siebie! Bokiem do gości, którzy przecież też chcą Was bardzo widzieć - i przy okazji bokiem do operatora (i fotografa), który z dalszej odległości będzie to filmował (fotografował)! Jeśli się pomylicie, zablokujecie lub przejęzyczycie to... Nie martwcie się tym w ogóle! Później będziecie się z tego śmiali! Jeśli ktoś będzie podawał Wam obrączki – to ważne jest, aby się potem jednak odsunął, żeby Was niepotrzebnie zasłaniać.

Jeżeli macie w rodzinie kogoś, kto zawsze robi zdjęcia poproście go, aby nigdy nie stawał przed nami! Szczególnie w kościele jest to istotne. Nie musicie martwić się, że coś nie zostanie uwiecznione, bo... Przecież macie nas i fotografa! A my będziemy trzymać rękę na pulsie!

Informujemy też, że przed uroczystością Pan Młody otrzyma od nas mały mikroport, który zostanie przypięty do koszuli pod marynarką – nie będzie go widać, ani czuć, że jest, natomiast dla nas jest to zabezpieczenie w postaci kolejnego rejestratora dźwięku. Nie będzie on też powodował sprzężenia z mikrofonem Księdza/Urzędnika. Po ceremonii w Kościele/USC odbierzemy go od Was!

Jeszcze jedno... Nie jest regułą, że Ksiądz lub Urzędnik ogłasza: „Możesz pocałować Pannę Młodą”, ale w odpowiednim momencie pocałunek jest jak najbardziej mile widziany! Nie czekajcie na pozwolenie.

WYJŚCIE Z KOŚCIOŁA/USC

Będziemy szczerzy, najpiękniej jest, kiedy Para Młoda po wyjściu z Kościoła/USC witana jest przez Gości, ale od początku... Tak jak przy wejściu do Kościoła, prosimy Was, abyście patrzyli wszędzie, byle nie na nogi! Często po zakończeniu uroczystości Goście nie wiedzą co zrobić... Wyjść przed Parą Młodą? Zostać? Wtedy niesamowitą rolę odgrywają świadkowie, którzy pokażą im, że warto jednak wyjść i czekać na Parę przed Kościołem/USC. Wy się nie spieszcie! Poczekajcie, aż wszyscy wyjdą i... Ruszcie z pięknymi uśmiechami przed siebie! Jesteście MAŁŻEŃSTWEM! I prawdopodobnie najbardziej stresującą część dnia macie już za sobą... Tzn. może nie do końca, bo jeszcze będzie pierwszy taniec, ulubiona część naszych Panów Młodych, ale wracając do głównego wątku...

Wyjście z Kościoła/Urzędu to niezwykle filmowy moment! Macie szczęście, jeśli Goście mogą Was czymś obsypać (zazwyczaj świadkowie albo i Wy musicie o to zadbać). Najważniejsze, żeby miało to miejsce mniej więcej w tym samym momencie, bo potęguje to efekt na filmie. Polecamy też tuby, które wystrzeliwują – zalecamy dawać je osobom dorosłym! Niestety zdarza się tak, że Księża nie zgadzają się na rzucaniem czymkolwiek (chyba, że macie kogoś, kto to posprząta, -można zapłacić za to kościelnemu lub ministrantowi) i wtedy alternatywą są np. bańki mydlane, które na pewno uradują wszystkie dzieci.

Nigdy nie filmujemy wyjścia z Kościoła z użyciem drona, jest zbyt głośny i obawialibyśmy się, że zwróciłby na siebie dużą uwagę, a co się z tym wiąże, Goście patrzeliby w jego kierunku zamiast w Waszym, a tego nikt by nie chciał.

Warto też porozmawiać ze swoim Fotografem o zdjęciu grupowym, jeśli takie będzie miało miejsce to oczywiście również będziemy to filmować. W razie czego zawsze możecie poprosić Waszych świadków, aby pomogli w zebraniu wszystkich Gości. Dajcie nam znać czy zależy Wam na tym, aby również dron został użyty przy zdjęciu grupowym – oczywiście w filmowym kontekście!

DOJAZD NA SALĘ

Starajcie się wyjeżdżać spod Kościoła/USC ostatni. Nie spieszcie się, pozwólcie dojechać nam na czas i pięknie sfilmować Waszą salę, kiedy nie ma na niej jeszcze żadnych Gości (w końcu ktoś w jej wystrój włożył sporo pracy), a także obiekt z drona. Zanim będziecie na miejscu, my będziemy już w pełnej gotowości na Wasz czekać!

WESELE

To jak będzie wyglądać sala ma ogromne znaczenie dla filmu! Aby wyglądało jak z bajki zachęcamy do zainteresowania się tematem oświetleń sal weselnych. Zazwyczaj DJ-e lub Zespoły posiadają odpowiednie lampy i inne dodatki, dzięki czemu efekt na filmie (na zdjęciach również) jest niesamowity! Dopytajcie się o to jeszcze przed weselem. I jest to tylko nasza mała sugestia! Jeśli dla Was to nie ma znaczenia, nie zawracajcie sobie tym głowy, nawet przez sekundę.

TOAST

Po toaście, jeszcze zanim rzucicie kieliszki zerknijcie czy nie ma za Wami kogoś z Gości (i obsługi), a przede wszystkim dzieci. Rzucajcie spokojnie, najlepiej sami sobie odliczając.

PIERWSZY TANIEC

Ulubiona część wesela Panów Młodych! Słyszeliśmy, że każda Panna Młoda stresuje się uroczystością w Kościele, natomiast Panów najbardziej stresuje pierwszy taniec i dopiero potem oddychają z ulgą! Podczas tańca uśmiechajcie się, patrzcie na siebie, cieszcie się tą chwilą! Jeśli macie przygotowany jakiś zjawiskowy układ, dajcie nam proszę znać (np. jeśli Goście do Was dołączą w trakcie tańca). Jeżeli nie lubicie tańczyć to zawsze możecie pomyśleć o Polonezie, gdzie wszyscy bliscy do Was dołączą.

Podczas pierwszego tańca niezwykle widowiskowo prezentują się wystrzeliwujące z hukiem tuby (wystarczą 4 sztuki, o ile zostaną uruchomione w tym samym czasie, koszt jednej z nich to około 25 złotych), o których pisaliśmy wcześniej. Efekt jest taki, jak na zdjęciu wyżej.

ZDJĘCIA FORMALNE

Często zdarza się tak, że fotograf proponuje Parze Młodej zdjęcia formalne, co to oznacza? A mianowicie, że DJ/Zespół w trakcie przerwy muzycznej zaprasza wszystkich na zewnątrz i tam może mieć miejsce zdjęcie grupowe (chyba, że zostało zrobione wcześniej), a także zdjęcia wszystkich osób, które chcą je mieć wspólnie z Wami! Wyglądacie tego dnia przepięknie (oczywiście jak każdego innego dnia!) i większość osób chce mieć chociaż jedno pamiątkowe zdjęcie z Wami, także myślimy tutaj o starszych osobach z Waszych rodzin. Jeżeli pogoda nie jest najlepsza, często Pary Młode decydują się na takie fotografie w środku, w wybranym miejscu.

W czasie tych zdjęć my również filmujemy wszystko co się wtedy dzieje, a gwarantujemy, że jest wesoło, ale Wy... Spokojnie patrzcie w aparat fotografa! To ważne!

MINI PLENER PODCZAS WESELA

Podczas jednej z przerw muzycznych zaprosimy Was na mini plener podczas wesela, który będzie trwał dosłownie 15-20 minut, jeśli tylko teren wokół sali będzie odpowiedni i jeśli Wy będziecie mieli na to ochotę!

Może on się odbyć o zachodzie słońca lub gdy się już totalnie ściemni. Mini plener to w skrócie takie dodatkowe ujęcia, które urozmaicą Wasz klip ślubny!

PROPOZYCJA

A może zimne ognie? Kiedy jest już ciemno, zwołujecie 20 osób (świadkowie mogą pomóc, jeśli tylko zechcą), wychodzimy na zewnątrz, odpalamy 40 centymetrowe zimne ognie mniej-więcej w tym samym czasie i mamy całe 75 sekund na zrobienie pięknych ujęć, a fotograf ma szansę na świetne zdjęcie. Bardzo budżetowa opcja, ale efekt jest niesamowity!

PODZIĘKOWANIA DLA RODZICÓW

Z podziękowaniami bywa różnie... Jedne Pary decydują się na nie podczas błogosławieństwa w domu, inne podczas wesela! Wybór należy do WAS! A i wybór takich podziękowań jest ogromny. My sami oferujemy taką opcję jak filmowe podziękowania, które są niesamowitą pamiątką dla Waszych Rodziców, a także niezwykłą przygodą dla Was!

Jeżeli zdecydujecie się na podziękowania podczas wesela to na pewno DJ/Zespół zbierze dla Was gości w jednym miejscu o określonej godzinie. Jest to bardzo uroczysty moment dla Waszych Rodziców.

PYSZNY TORT

Na każdym weselu przychodzi taki moment, kiedy na salę... Wjeżdża (i to dosłownie) tort! Dopytajcie proszę czy na pewno będą na nim race, bo efekt może być dzięki temu zniewalający!

OCZEPINY

Zabawy uzgadniane są z DJ-em lub Zespołem, my będziemy wszystko uwieczniać, a zatem... Po prostu bawcie się dobrze! Możemy jedynie podpowiedzieć, że ludzie śmieją się najwięcej przy zabawach typu: taniec z gwiazdami w Parach (Wy jesteście szanownym Jury!), jaka to melodia (zgadywanie co to za piosenka), konkurencja między drużyną Panny Młodej i Pana Młodego i nucenie utworów usłyszanych w słuchawkach przez Gości. Na "krzesłach" też jest wesoło. Jeśli na Waszym weselu pojawi się test zgodności to poproście wcześniej DJ/Zespół, abyście nie musieli przypadkiem ściągać do niej swoich butów (powinniście dostać od nich np. tabliczki) - ale to tylko nasza taka mała uwaga, kilka razy widzieliśmy zaskoczone Pary, którym ten pomysł nie za bardzo się podobał.

 

***

PLENER INNEGO DNIA - OPCJA DODATKOWO PŁATNA

Plenery innego dnia odbywają się do 2-3 tygodni po weselu. Kiedy emocje jeszcze nie opadły... Spotykamy się i spędzamy ze sobą kilka godzin, gdzie filmujemy ujęcia, które potem wykorzystamy przy tworzeniu klipu, jak i przy dłuższym filmie. Miejsce ustalamy wspólnie. Jeśli macie jakieś takie SWOJE, śmiało, dajcie nam znać! Tutaj będziemy namawiać Was do tego, abyście pozostali naturalni, nawet w świetle kamer wpatrzonych tylko w Was. Pomożemy Wam! Jeżeli umowa podpisana jest z adnotacją "bez pleneru", do dnia wesela możecie śmiało nam powiedzieć o zmianie planów.

A może macie jakieś inne marzenia? Góry? Morze? Wyjazd zagraniczny? Jeśli tak, to nie bójcie się o tym mówić. Wymyślimy coś wspólnie!