PORADNIK DLA PAR MŁODYCH
Chcielibyśmy pomóc Wam trochę przygotować się na TEN magiczny dzień! Natomiast bez względu na nasze poniższe rady pamiętajcie głównie o tym, że najważniejsi jesteście Wy i Wasze emocje! Mile widziane są uśmiechy pełne radości, wzajemna czułość, a także łzy wzruszenia! To Wasz dzień i wykorzystajcie go jak najlepiej! My ze swojej strony zrobimy wszystko, aby nasz film był dla Was wspaniałą pamiątką.
Pamiętajcie, że nie da się zaplanować wszystkiego co do minuty! Nie martwcie się tym, jednak... Dobrze by było, gdybyście przygotowali sobie mały plan dnia. Warto zamieścić w nim informacje "czasowe" dotyczące np. makijażu, fryzury, a także o której zaczynie ubierać się Panna Młoda, o której ma przyjechać Pan Młody, o której ma się odbyć błogosławieństwo (o ile się na nie zdecydowaliście), a także o której macie wyjechać do Kościoła/USC. Pomoże Wam to uporządkować sobie przebieg przygotowań i oszczędzić niepotrzebnego stresu, a przy tym już wcześniej zwrócić uwagę na pewne, godzinowe nieścisłości. To tak na początek!
PRZYGOTOWANIA CZAS ZACZĄĆ
Zjawiamy się u Was na około dwie/trzy godziny przed ślubem. Jeśli Panie malowane są w domu to staramy się dotrzeć na końcówkę makijażu, oczywiście wszystko zgodnie z ustaleniami. Dzięki temu, że pracujemy razem (pisaliśmy o tym TUTAJ) to jedno z nas może być przy Pannie Młodej w trakcie makijażu, a drugie ma czas, aby poszukać innych ciekawych ujęć takich jak mama prasująca tacie koszulę, biegające dzieci czy rodzeństwo spacerujące po ogrodzie. Wszystko też zależne jest od tego czy Para przygotowuje się w jednym miejscu czy w dwóch (i jak daleko one są od siebie). Jeśli Para Młoda przygotowuje się tam, gdzie odbywa się wesele to mamy świetną okazję, aby także filmować przystrajanie sali.
Bardzo skupiamy się na emocjach. Filmujemy w sposób reportażowy. Nie chcemy za bardzo ingerować w przebieg przygotowań, ale... Jeśli staniecie podczas nich w najciemniejszym możliwym kącie to delikatnie powiemy Wam, że może lepiej byłoby stanąć gdzieś indziej. Pamiętajcie, że zależy nam na tym, abyście otrzymali jak najlepszy film i są takie kwestie, o które można zadbać, aby taki ten film właśnie był - Wy może nie zdajecie sobie z tego sprawy, ale dlatego właśnie macie nas.
Podczas przygotowań ważne jest to, aby w pomieszczeniach, w których się znajdujemy panował WZGLĘDNY porządek. To na pewno będzie widoczne na filmie! Miło by było, gdyby nasze drogie Panie zanim ubiorą się w swoje przepiękne suknie – miały na sobie coś, co wygląda ładnie, schludnie i czysto (sukienka, szlafrok) np. podczas makijażu.
Jeżeli Wasi bliscy będą Wam pomagać przy ubieraniu się – to również byłoby cudnie, gdyby byli już gotowi do wyjścia. Zachęcamy do odcięcia wszelkich metek z ubrań, a także odklejenia nalepek. "Rozchodźcie" nowe buty, koniecznie. A najlepiej zabezpieczcie się i weźcie inne/wygodne obuwie na przebranie, dotyczy to dziewczyn, jak i chłopaków.
Prosimy Was i Waszych bliskich (szczególnie tych, którzy będą blisko Was od samego początku) o NIE żucie gumy! Uwierzcie nam, że na filmie nie wygląda to zbyt dobrze. I nie możemy tego w żaden sposób ukryć! Oczywiście nie chcemy Wam dyktować co macie robić (a czego nie), ale pragniemy Wam jedynie uzmysłowić kilka spraw jeszcze przed ceremonią.
Prosimy serdecznie o przygotowanie na nasze przyjście: obrączek czy bukietu kwiatów. Jeżeli macie jakiekolwiek pomysły jakie detale miałyby się pojawić w filmie, śmiało! Jesteśmy otwarci na Wasze sugestie lub oczywiście możecie zdać się na nas.
Pięknie będzie się prezentować także suknia ślubna zawieszona gdzieś blisko (pokój, ogród?) - najlepiej wyjąć ją z pokrowca.
Poza tym, że będziemy filmować Was to będziemy także zwracać ogromną uwagę na Waszych bliskich. Będziemy dokumentować ich wzruszenie, uśmiechy, rozmowy, radości!
FIRST LOOK - DLA CHĘTNYCH
Nie musimy nic aranżować (to jak to będzie wyglądało zależy tylko od Was), ale tutaj mamy jedną uwagę. Jakkolwiek by nie było, bardzo chcemy mieć to uwiecznione, zatem... Drogi Panie Młody, prosimy o to, aby nie przychodzić do Panny Młodej z impetem, tylko dać nam chwilę i być pewnym, że jesteśmy gotowi na to, aby raz na zawsze to pięknie sfilmować.
Pierwsze spotkanie na około godzinę przed rozpoczęciem uroczystości to przepiękny moment i naprawdę warto mieć go pięknie ujętego! Dlatego Panowie... Na spokojnie!
BŁOGOSŁAWIEŃSTWO
Byłoby wspaniale, gdyby błogosławieństwo miało miejsce w pokoju (mile widziane błogosławieństwo na świeżym powietrzu), gdzie również panuje względny porządek. Istotne jest też to, aby Wasi bliscy byli już gotowi do wyjścia, a zatem mieli na sobie – sukienki/garnitury i buty. Zazwyczaj podczas błogosławieństwa towarzyszymy Wam oboje. Oczywiście pod warunkiem, że wcześniej ustaliliśmy, że chcecie, aby kamera to uwieczniła. Pamiętajcie, że my jesteśmy tam dla Was i, że wszystko zależy tak naprawdę od WAS! ♥
CEREMONIA
Podejrzewamy, że stres się Wam już bardzo udziela, ale obiecujemy, że wszystko będzie dobrze. Zawsze i wszędzie staramy się być przed Wami, tak jest i tym razem. Zanim jeszcze pojawicie się w Kościele/USC my już tam jesteśmy i filmujemy schodzących się gości. Przed ceremonią kościelną/w USC jedno z nas idzie przywitać się z księdzem/urzędnikiem i zapytać go o wszelkie uwagi dotyczące mszy. Wtedy też ksiądz może nas poprosić o okazanie pozwolenia na filmowanie uroczystości liturgicznych w Kościele od Kurii Metropolitalnej – oboje je posiadamy, więc tym nie musicie się w ogóle martwić.
Zanim udacie się do ołtarza, warto spojrzeć czy czeka tam już na Was filmowiec (i za pewne fotograf), ale generalnie robimy wszystko tak, abyście w ogóle nie musieli o tym myśleć. Wówczas postarajcie się spokojnie ruszyć przed siebie (zazwyczaj to ten moment, kiedy zaczyna śpiewać chór lub organista rozpoczyna swoją grę). Zachęcamy do patrzenia na siebie lub na gości. Jeżeli Pannę Młodą prowadzi tata – warto zatrzymać się na chwilę na samym końcu i tatę uściskać, taki gest na pewno sprawi mu wiele radości. Zazwyczaj tata Panny Młodej wita się z przyszłym zięciem, następnie ściska swoją córkę, by potem „oddać ją” Panu Młodemu! Jeden filmowiec jest bliżej ołtarza i nagrywa całe wejście, druga osoba filmuje Was od boku, aby nie zepsuć ujęcia filmowcowi i fotografowi, którzy są z przodu.
Rodzice zajmując miejsca w Kościele, powinni być jak najbliżej Was, zazwyczaj ławkę dalej od świadków - oczywiście w zależności, oczywiście wszystko jest zależne od tego jak naprawdę wyglądają Wasze kontakty z bliskimi. Jeśli świadkowie będą siedzieć za Wami zwróćcie uwagę, aby ich krzesła były ustawione jak na poniższej stopklatce (to najlepiej dopilnować podczas strojenia Kościoła). Pozwala to z tylnej perspektywy zrobić mnóstwo fantastycznych ujęć, a i na przysiędze nikt nie będzie Was zasłaniał.
W trakcie uroczystości nie miejcie obaw, aby chwycić się za ręce, patrzeć na siebie, uśmiechać się, spojrzeć w kierunku najbliższych – to jest WASZ dzień i WASZE święto, jeszcze raz to powtórzymy. A jeśli martwicie się tym, że nie do końca wiecie co robić w danej chwili (kiedy wstać, kiedy klękać itp.) - mowa tutaj o ceremonii w Kościele - to spokojnie, zazwyczaj ksiądz lub kościelny na bieżąco Wam podpowiadają.
PRZYSIĘGA
Kochani, mówcie ją nie do księdza, nie do urzędnika, ale... do siebie! Bokiem do gości, którzy przecież też chcą Was bardzo widzieć! Jeśli się pomylicie, zablokujecie lub przejęzyczycie to... Nie martwcie się tym w ogóle! Później będziecie się z tego śmiali! Zazwyczaj tak jest ze wszelkiego rodzaju małymi wpadkami podczas wesela. Jeśli ktoś będzie podawał Wam obrączki – to ważne jest, aby się potem jednak delikatnie odsunął, żeby Was niepotrzebnie nie zasłaniać.
Być może macie w rodzinie kogoś, kto zawsze robi zdjęcia. Poproście go, aby nigdy nie stawał przed nami, ani na przeciwko nas (chyba, że chcecie mieć taką osobę cały czas w kadrze)! Szczególnie w Kościele jest to istotne. Nie musicie martwić się, że coś nie zostanie uwiecznione, bo... Przecież macie nas i fotografa! A my będziemy trzymać rękę na pulsie!
Informujemy też, że przed uroczystością Pan Młody otrzyma od nas mały mikrofon, który zostanie przypięty do koszuli pod marynarką. Nie będzie go widać, ani czuć, natomiast dla nas jest to zabezpieczenie w postaci kolejnego rejestratora dźwięku. Nie będzie on też powodował sprzężenia z mikrofonem księdza/urzędnika. Po ceremonii w Kościele/USC odbierzemy go od Was!
Jeszcze jedno... Nie jest regułą, że ksiądz lub urzędnik ogłasza uroczyście: „Możesz pocałować Pannę Młodą”, ale w odpowiednim momencie pocałunek jest jak najbardziej mile widziany! Nie czekajcie na pozwolenie. A goście niech radośnie biją brawo! W końcu można zacząć świętować!
WYJŚCIE Z KOŚCIOŁA/USC
Będziemy szczerzy, najpiękniej jest, kiedy Para Młoda po wyjściu z Kościoła/USC witana jest przez gości, ale od początku... Tak jak przy wejściu do Kościoła, prosimy Was, abyście patrzyli wszędzie, byle nie na nogi! Często po zakończeniu uroczystości goście nie wiedzą co zrobić... Wyjść przed Parą Młodą? Zostać? Wtedy niesamowitą rolę odgrywają świadkowie, którzy pokażą im, że warto jednak wyjść i czekać na Parę przed Kościołem/USC. Wy się nie spieszcie! Poczekajcie, aż wszyscy wyjdą i... Ruszcie z pięknymi uśmiechami przed siebie! Jesteście MAŁŻEŃSTWEM! I prawdopodobnie najbardziej stresującą część dnia macie już za sobą... Bukiet w górę i można krzyknąć na wyjściu z radości! Jesteście mężem i żoną! Gratulujemy!
Wyjście z Kościoła/Urzędu to niezwykle filmowy moment! Macie szczęście, jeśli goście mogą Was czymś obsypać (zazwyczaj świadkowie albo i Wy musicie o to zadbać). Najważniejsze, żeby miało to miejsce mniej więcej w tym samym momencie, bo potęguje to efekt na filmie. Polecamy też tuby, które wystrzeliwują – zalecamy dawać je osobom dorosłym! Niestety zdarza się tak, że księża nie zgadzają się na rzucaniem czymkolwiek (chyba, że macie kogoś, kto to posprząta - można zapłacić za to kościelnemu lub ministrantowi) i wtedy alternatywą są np. bańki mydlane, które na pewno uradują wszystkie dzieci. To tylko propozycje, równie dobrze możecie wyjść i największą Waszą dekoracją będzie uśmiech!
Nigdy nie filmujemy wyjścia z Kościoła z użyciem drona, jest zbyt głośny i obawialibyśmy się, że zwróciłby na siebie dużą uwagę, a co się z tym wiąże, goście spoglądaliby w jego kierunku zamiast w Waszym, a tego nikt by nie chciał.
Warto też porozmawiać ze swoim fotografem o zdjęciu grupowym, jeśli takie będzie miało miejsce to oczywiście również będziemy to filmować. W razie czego zawsze możecie poprosić Waszych świadków, aby pomogli w zebraniu wszystkich gości - pytanie tylko czy zdjęcie grupowe ma być na pod Kościołem czy na sali? Warto posłuchać sugestii fotografa.
DOJAZD NA SALĘ
Starajcie się wyjeżdżać spod Kościoła/USC jako ostatni. Nie spieszcie się, pozwólcie dojechać nam na czas i pięknie sfilmować Waszą salę (także z drona), kiedy nie ma na niej jeszcze żadnych gości (w końcu ktoś w jej wystrój włożył sporo pracy). Zanim będziecie na miejscu, my będziemy już w pełnej gotowości na Was czekać!
WESELE
To jak będzie wyglądać sala ma ogromne znaczenie dla filmu! Aby wyglądało jak z bajki zachęcamy do zainteresowania się tematem oświetleń sal weselnych. Zazwyczaj DJ-e lub zespoły posiadają odpowiednie lampy i inne dodatki, dzięki czemu efekt na filmie (na zdjęciach również) jest niesamowity! Dopytajcie się o to jeszcze przed weselem. Odradzamy wszelkie dekoracje światłem różowym, fioletowym i niebieskim, ponieważ taki odcień twarzy będziecie mieli na filmie. Natomiast jeśli zależy Wam na takiej dekoracji to koniecznie zapytajcie o światło białe, które jest neutralne i ładnie będzie Was doświetlać.
PIERWSZY TANIEC
Ulubiona część wesela Panów Młodych! Słyszeliśmy, że każda Panna Młoda stresuje się uroczystością w Kościele... Natomiast Panowie są najbardziej zestresowani pierwszym taniec i dopiero po nim oddychają z ulgą! Podczas tańca uśmiechajcie się, patrzcie na siebie, cieszcie się tą chwilą! Jeśli macie przygotowany jakiś zjawiskowy układ, dajcie nam znać. Nie lubicie tańczyć? Zawsze możecie pomyśleć o rozpoczęciu wesela wspólnym Polonezem odtańczonym razem z gośćmi.
Podczas pierwszego tańca niezwykle widowiskowo prezentują się wystrzeliwujące z hukiem tuby (wystarczą 4 sztuki, o ile zostaną uruchomione w tym samym czasie, koszt jednej z nich to około 25 złotych), o których pisaliśmy wcześniej. Efekt jest taki, jak na zdjęciu wyżej.
ZDJĘCIA FORMALNE
Często zdarza się tak, że fotograf proponuje Parze Młodej zdjęcia formalne, co to oznacza? A mianowicie, że DJ/zespół w trakcie przerwy muzycznej zaprasza/zapraszają wszystkich na zewnątrz (w zależności od miesiąca, w którym odbywa się wesele) i tam może mieć miejsce zdjęcie grupowe (chyba, że zostało zrobione wcześniej np. pod Kościołem lub USC). Po zdjęciu grupowym najczęściej fotograf ogłasza, że jest to moment, w którym goście maja szansę na zdjęcie z Młodą Parą. I wtedy po prostu jest idealna okazja, aby takie pamiątkowe zdjęcie mieć. Pamiętajcie, żeby koniecznie zaprosić najbliższych do takiej fotografii. Jeżeli pogoda nie jest najlepsza, często Pary Młode decydują się na takie fotografie w środku, w wybranym miejscu. Więcej pisaliśmy o tym TUTAJ!
W czasie tych zdjęć my również filmujemy wszystko co się wtedy dzieje, a gwarantujemy, że jest wesoło!
MINI PLENER PODCZAS WESELA
Podczas jednej z przerw muzycznych zaprosimy Was na mini plener, który będzie trwał dosłownie 15-20 minut. Oczywiście jeśli tylko teren wokół sali będzie odpowiedni i jeśli Wy będziecie mieli na to ochotę!
Może on się odbyć o zachodzie słońca lub gdy się już totalnie ściemni. Mini plener to w skrócie takie dodatkowe ujęcia, które urozmaicą Wasz klip ślubny!
PYSZNY TORT
Na każdym weselu przychodzi taki moment, kiedy na salę... Wjeżdża (i to dosłownie) tort! Dopytajcie proszę czy na pewno będą na nim race, bo efekt może być dzięki temu zniewalający.
OCZEPINY
Zabawy uzgadniane są z DJ-em lub zespołem, my będziemy wszystko uwieczniać, a zatem... Po prostu bawcie się dobrze! Możemy jedynie podpowiedzieć, że ludzie śmieją się najwięcej przy zabawach typu... Taniec z gwiazdami w Parach, jaka to melodia (zgadywanie co to za piosenka - dwie drużyny), konkurowanie między drużyną Panny Młodej i Pana Młodego w nuceniu utworów usłyszanych w słuchawkach przez gości (kto zgadnie co to za utwór?). Jeśli na Waszym weselu pojawi się test zgodności to poproście wcześniej DJ-a/zespół, abyście nie musieli przypadkiem ściągać do niej swoich butów (powinniście dostać od nich np. tabliczki) - ale to tylko nasza taka mała uwaga. Kilka razy widzieliśmy zaskoczone Pary, którym ten pomysł nie za bardzo się podobał. I pamiętajcie, abyście wybrali takie zabawy, w jakich sami chcielibyście wziąć udział. Nie warto też przeciągać oczepin, bo może Wam to zepsuć wesele. Byliśmy świadkami nie raz, kiedy oczepiny były tak długie, że część gości po prostu poszła do swoich pokoi spać. Wszystko jest fajne, ale z umierem.
PLENER INNEGO DNIA - OPCJA DODATKOWO PŁATNA
Plenery innego dnia odbywają się maksymalnie do miesiąca po weselu. Kiedy emocje jeszcze nie opadły... Spotykamy się i spędzamy ze sobą kilka godzin, gdzie filmujemy ujęcia, które potem wykorzystamy przy tworzeniu klipu, jak i przy dłuższym filmie. Miejsce ustalamy wspólnie. Jeśli macie jakieś takie SWOJE, śmiało, dajcie nam znać! Tutaj będziemy namawiać Was do tego, abyście pozostali naturalni, nawet w świetle kamer wpatrzonych tylko w Was. Pomożemy Wam! Jeżeli umowa podpisana jest z adnotacją "bez pleneru", do dnia wesela możecie śmiało nam powiedzieć o zmianie planów.
A może macie jakieś inne marzenia? Góry? Morze? Wyjazd zagraniczny? Jeśli tak, to nie bójcie się o tym mówić. Wymyślimy coś wspólnie!
Generalnie chodzi w tym wszystkim o to, aby cieszyć się sobą i celebrować ten dzień najmocniej jak się tylko da! ❤
Zapraszamy do subskrybowania naszego kanału na YouTubie, aby móc być na bieżąco z naszymi realizacjami!